دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انفجار در شهر آنسباخ آلمان، تاکنون یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی برجای گذاشته‌است.

 منابع خبری از وقوع انفجار در شهر انسباخ در جنوب آلمان خبر دادند .مقام‌هاي آلمانی اعلام كردند شمار زخمی‌شدگان انفجار در آنسباخ افزايش يافته‌است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ مقام‌هاي پلیس آلمان اعلام کردند در پی انفجار در یک رستوران نزدیک محل برگزاری جشنواره موسیقی، یک نفر کشته و دوازده نفر زخمی شدند که حال سه نفر از زخمی شدگان این انفجار وخیم است.

پیشتر انفجار گاز عامل انفجار معرفی شده بود اما مقام‌هاي آلمانی ساعاتی پیش انفجار مواد منفجره را دليل بروز این حادثه اعلام کرده‌اند.

پلیس می گوید احتمالا فرد عامل انفجار که بمب را در کوله پشتی حمل می‌کرد در این حادثه کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به گفته شهردار شهر آنسباخ در ایالت باواریا در حادثه عصر روز یکشنبه سوم مرداد، در این شهر دست کم یک بمب منفجر شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، سخنگوی وزارت داخلی ایالت باواریا اعلام کرد که این حادثه نتیجه منفجر شدن یک شیء انفجاری بوده است. پلیس در مناطق مرکزی این شهر تدابیر امنیتی اتخاذ کرد و تحقیقات در جریان است.

شهردار آنسباخ در یک نشست خبری اعلام کرد که در این حادثه دست کم یک بمب منفجر شده است. این انفجار نزدیک محل برگزاری یک جشنواره موسیقی رخ داده است. دو هزار و 500 نفر در این جشنواره که در فضای باز برگزار می شد، شرکت کرده بودند.

وزیر داخلی ایالت باواریا و شهردار انسباخ گفتند که انفجار یک اقدام جنایتکارانه بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، یک نفر در این انفجار کشته شده و به گفته پلیس شخص جان‌باخته احتمالا عامل این حمله بوده است. بیش از ده نفر نیز در این سوء قصد زخمی شده‌اند.

مجری فرانس بیست و چهار از خبرنگار این شبکه در برلین در باره آخرین اخبار منتشر شده در این خصوص سوال کرد.خبرنگار این شبکه گفت: هنوز مشخص نیست که یک یا چند انفجار در آنسباخ رخ داده است اما وقوع یک انفجار در رستورانی در این شهر قطعی است.

آنسباخ در 30 کیلومتری نورنبرگ واقع شده و 42 هزار نفر جمعیت دارد. 

خبرنگار فرانس بیست و چهار گفت: مسئولیت این حمله را هنوز شخص یا گروهی بر عهده نگرفته است و مقام‌هاي آلمانی با احتیاط در این خصوص صحبت می کنند. به هر حال این انفجار در حالی رخ داد که آلمان هفته‌ای خونین را پشت سر گذاشته است. دوشنبه هفته گذشته جواني پنج نفر را در قطار مورد حمله قرار داد. مونیخ نیز عصر روز جمعه شاهد حمله‌ای دیگر بود. این حمله ده کشته برجای گذاشت. عصر روز یکشنبه هم یک مهاجر سوری بیست و یک ساله یک زن را به قتل رساند و دو نفر را زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین ، نیروهای امدادی در مرکز این منطقه از ایالت باواریا مستقر شدند و پلیس دسترسی به آن را مسدود کرد.

يواخیم هرمان وزیر امور داخلی این ایالت با عزیمت به محل انفجار از آن بازدید کرد.

وزیر امور داخلی ایالت باواریای آلمان گفت مردی که در انفجار آنسباخ کشته شد یک سوری 27 ساله بوده است.او دو بار تلاش کرده بود خودکشی کند.

کد خبر 341082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha